Κατεύθυνσης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΙΙ
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Διαλέξεις 3 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ειδίκευσης γενικών γνώσεων ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΑΡΧΕΣ ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα Η Οικονομική των Επιχειρήσεων (Managerial Economics) είναι η εφαρμογή της οικονομικής θεωρίας στις επιχειρηματικές αποφάσεις. Με το μάθημα αυτό επεκτείνεται και εμβαθύνει η εξέταση των θεμάτων, που διδάχθηκαν στο μάθημα ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ του Γ’ εξαμήνου του προγράμματος σπουδών του Τμήματος.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής αποκτά τις εξής γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες:
Γνώσεις: Είναι σε θέση να εξηγεί τις επιχειρηματικές αποφάσεις που είναι κατάλληλες, ανάλογα με (α) τη συμπεριφορά του καταναλωτή∙ (β) τις συνθήκες κόστους∙ (γ) τη δομή της αγοράς∙ (δ) του κόστους συναλλαγής.
Δεξιότητες: Είναι σε θέση διαχείρισης αριθμητικών δεδομένων για (α) ανάδειξη ενός επιχειρηματικού θέματος∙ (β) περιγραφή σχέσεων μεταξύ μικροοικονομικών μεταβλητών.
Ικανότητες: Είναι σε θέση να αναλύει (α) το οικονομικό περιβάλλον της επιχείρησης και (β) να προσαρμόζει τις επιχειρηματικές αποφάσεις, ανάλογα με τους περιορισμούς που τίθενται από αυτό.
Γενικές Ικανότητες Λήψη αποφάσεων
Αυτόνομη Εργασία
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες, σε αντίστοιχες διαλέξεις:
Εκτίμηση της ζήτησης με εμπειρικές μεθόδους
Λαμβάνοντας υπόψη τη μεροληπτική συμπεριφορά του καταναλωτή
Καινοτομικές αποφάσεις στην παραγωγή
Μείωση του κόστους με μάθηση μέσω πράξης και οικονομίες φάσματος
Επίλυση συγκρουόμενων στόχων μεταξύ ιδιοκτητών και μάνατζερ
Λαμβάνοντας υπόψη τη μεροληπτική συμπεριφορά του καταναλωτή όταν υφίστανται δίκτυα
Τιμολόγηση με δύναμη στην αγορά
Χρήση της θεωρία παιγνίων
Χρήση δυναμικών παιγνίων
Μεροληπτικές συμπεριφορές και αβεβαιότητα
Αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλεί η ύπαρξη ασύμμετρης πληροφόρησης
Κυβερνητικές παρεμβάσεις και ρυθμίσεις – κατοχύρωση της πνευματικής ιδιοκτησίας και καινοτομία
Παγκόσμιο Επιχειρείν
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις 39 Γραπτή εργασία 20 Αυτοτελής Μελέτη 91 Σύνολο 150 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική
Μέθοδος αξιολόγησης: Διαμορφωτική
(α) Γραπτή πρόοδος (30%)
(β) Γραπτή εργασία (10%)
(γ) Γραπτή τελική εξέταση (60%)
που περιλαμβάνουν:
Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
Επίλυση προβλημάτων σχετικών με επιχειρηματικές αποφάσεις
Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Perlof, J. & Brander, J. (2018), Διοικητική Οικονομική και Στρατηγική των Επιχειρήσεων, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77107350.
Salvatore D. (2012), Επιχειρησιακή Οικονομική, Αθήνα: ΔΑΡΔΑΝΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 33074386.